Gjennom FINN Nybrukt er det enklere og tryggere enn noensinne å handle brukte mobiler på FINN.
Her finner du en oversikt over spørsmål og svar om ting du kanskje lurer på om FINN nybrukt.
Hva er en Nybrukt mobil?
En Nybrukt mobil er en brukt mobiltelefon som er “pusset opp” og fikset av profesjonelle fagfolk. Alle telefonene har gjennomgått en rekke sikkerhetssjekker før den sendes til ny eier. Sikkerhetssjekken innebærer bl.a. at alt fra tidligere eier er slettet, og at mobilen er i god stand og fungerer som den skal.
Er det FINN.no som selger telefonen?
Nei, FINN Nybrukt er en digital markedsplass hvor du kan kjøpe brukt og kvalitetssikret elektronikk fra en rekke tilbydere.
Hvordan legger jeg inn en bestilling?
Du finner mobilen du vil kjøpe på FINN Nybrukt, legger den til i handlevogn, logger inn på din FINN bruker og betaler. Samarbeidspartneren vår vil pakke og sende mobilen til deg i posten. Så fort mobilen er hos deg, er det bare å ta den i bruk og nyte 2 års garanti.
Må jeg logge inn med min FINN/Schibsted-bruker for å kunne bestille?
Ja, du må du logge inn med din FINN/Schibsted bruker før du kan gjennomføre en bestilling.
Hvordan velger dere hvilke selgere jeg kjøper fra?
Vi tilbyr deg den selgeren som kan levere mobilen til deg til lavest totalpris (ink. frakt). Alle våre selgere er nøye utvalgte og kvalitetssikrede norske bedrifter, så uansett hvem vi vi anbefaler deg kan du være trygg på at du mottar produkter av høy kvalitet.
Hvorfor kan jeg ikke bestille fra to ulike leverandører samtidig?
Siden en eller flere av varene dine sendes fra ulike selgere, blir du nødt til å gjennomføre ulike betalinger for varene i handlekurv.
Du vil motta ordrebekreftelse separat på dine kjøp.
Hvem håndterer betalingen?
FINN Nybrukt er en transaksjonell markedsplass der betalingen skjer på FINN, og ikke gjennom selgers nettsider.
Det er betalingsleverandør Adyen som leverer betalingsløsningen på FINN Nybrukt. Tilgjengelige betalingsmåter: VISA, Mastercard, VIPPS
Dersom du har problemer med betaling kan du ta kontakt med FINN sin kundeservice for hjelp.
Får jeg kvittering?
Du vill motta kvittering på email fra FINN Nybrukt i forbindelse med at det reserverte beløpet blir trukket fra konto 3 dager etter at du lagt inn en ordre hos FINN Nybrukt.
Hvordan gjør jeg en retur?
Som kunde har du alltid minst 30 dagers ubegrenset angre- og returrett som gjelder fra den dagen du har mottatt varen. Det er selger som er ansvarlig for å håndtere returer på kundens kjøp.
Noen selgere vil legger ved returetikett og informasjon om retur i pakken, mens for andre må kunden besøket selgers nettside eller ta direkte kontakt med selgers kundeservice for informasjon om hvordan de skal gjennomføre en retur.
Jeg har sendt inn en telefon i retur - når kan jeg forvente at jeg får pengene mine tilbake?
Selger registrerer returen din så fort de har mottatt den på lager hos seg. Du vil da motta en email fra FINN.no om at din retur er registrert, og kan forvente pengene tilbake gjennom opprinnelig betalingsmetode i løpet av 2-3 virkedager.
Er det returavgift på kjøp gjort på FINN Nybrukt?
Nei, det er ingen returavgift.
Kan jeg kansellere en ordre jeg har gjort på FINN Nybrukt?
Selger kan ofte være behjelpelig med å kansellere en ordre dersom varen ikke er sendt fra deres lager. For å sjekke om det er mulig må du selv ta kontakt med selgers kundeservice på telefon så raskt som mulig.
Alle pakker sendes som regel innen 24 timer fra bestilling, og det vil ikke være mulig å kansellere en ordre etter at varen er sendt fra lager. Da må du i stedet gjøre en ordinær retur.
Hvordan sporer jeg pakken jeg har bestilt?
Du vil motta en email fra selger og informasjon fra Posten.
Hva skiller valgmulighetene for mobilens tilstand (gradering)?
A (“Som ny”):
En mobiltelefon med tilstand A (“Som ny”) har et utseende på mobilen som fremstår som ny. Den har ingen synlige riper eller merker.
Det garanteres at batterikapasiteten er på mellom 80-100%. Batterier som ikke lever opp til kvalitetskravene har blitt byttet ut. Mobiltelefonen er teknisk sett tipp topp. Alle knapper og funksjoner er testet og fungerer som ny.
B (“Veldig pent brukt”):
En mobiltelefon med tilstand B (“Veldig pent brukt”) har et utseende som fremstår veldig fin, men har noen små tegn til bruk. Minimal slitasje på display/bakdeksel eller merker i rammen.
Det garanteres at batterikapasiteten er på mellom 80-100%. Batterier som ikke lever opp til kvalitetskravene har blitt byttet ut. Mobiltelefonen er teknisk sett tipp topp. Alle knapper og funksjoner er testet og fungerer som ny.
C (“Pent brukt”):
En mobiltelefon med tilstand C (“Pent brukt”) har et utseende som fremstår fin, men med noe mer tegn til bruk. Noe slitasje på display/bakdeksel og ramme, men ikke noe som vil påvirke bruk.
Det garanteres at batterikapasiteten er på mellom 80-100%. Batterier som ikke lever opp til kvalitetskravene har blitt byttet ut. Mobiltelefonen er teknisk sett tipp topp. Alle knapper og funksjoner er testet og fungerer som ny.
Hvor lenge er mobilen brukt?
Det varierer fra mobil til mobil. Noen mobiler har knapt vært i bruk (kanskje noen kjøpte en ny mobil og returnerte den innen angrefrist) mens andre kan ha vært i bruk lenger før den pusses opp og får et nytt liv.
Hvordan sjekkes mobilen?
Alle produktene har bestått en kvalitetskontroll for å sikre at de teknisk fungerer som ny og at batterikapasiteten lever opp til kvalitetskravene.
- Mobilen blir rengjort og porter renset.
- Mobilen nullstilles og alt innhold/data fra tidligere eier blir slettet.
- Mobilen er ikke sperret til noen mobiloperatør.
- Ingen større riper, sprekker eller skader i skjerm.
- Batterikapasiteten er mer enn 80%, er den mindre byttes batteriet før den sendes til ny eier.
Alle funksjoner fungerer som de skal
- Kamera, mikrofon, høyttaler og touch-skjerm.
- Lading og porter.
- Sensorer som Face ID og Gyrosensor.
- Knapper og mekaniske deler.
- WiFi / Nettverk
Hvordan er batterikapasiteten?
Våre forhandlere har sjekket batteriene på alle mobiler som selges. Dersom de oppdager unaturlig ladekapasitet eller for kort levetid, bytter de ut batteriet før mobilen sendes til sin nye eier. Minstekrav til batterikapasitet er 80%, et nivå som også nye mobiler kan ligge på etter noen måneders bruk.
Kontaktinfo til selgeres kundeservice Release Telefon: +47 904 31 000
Nettside: https://release.no/kundeservice/kontakt/ Tilbyr også chat på nettsiden
Teleoutlet Telefon: 21 89 75 75
Nettside: https://teleoutlet.no/pages/kontakt-oss
Hulii Telefon: +47 484 81 468 Åpningstider kundeservice
Nettside: https://shop.hulii.no/kundeservice |