I slutten av april lanserer FINN en utvidet og forbedret versjon av utleietjenesten vår for feriehjem og hytter.
Du kan lese mer om den nye tjenesten her.

Anbefalinger til utleiere av feriehus og hytter

Med over 100 000 besøk til FINN sin tjeneste for leie av feriehus og hytter hver eneste uke er det ingen tvil om at dette gir deg som utleier gode muligheter for å nå interesserte som ønsker å leie. Samtidig er det et godt leie- og overnattingstilbud flere steder som gir potensielle leietakere gode valgmuligheter. De har ulike preferanser og ønsker å finne steder som best ivaretar deres krav og interesser. Her spiller annonsen din en avgjørende rolle, og det er denne som må fange aktuelle leietakeres interesse. Etter å ha levert Norges ledende tjeneste for feriehusutleie gjennom flere år har vi opparbeidet oss mange erfaringer og god kunnskap om utleiemarkedet, norske leietakere, hvordan de bruker våre tjenester og hva de er mest opptatt av. Disse erfaringene ønsker vi å dele med deg. Her er våre beste anbefalinger for at du skal få best mulig utbytte av din annonsering hos oss!  

  1. Legg ut gode bilder. Brukere som søker etter feriehus og hytter på FINN bruker bilder aktivt for å vurdere hvilke som best møter behovene. Vi anbefaler at du legger ut tilstrekkelig mange bilder av boligen og dens omgivelser slik at disse gir et helhetsbilde og best mulig inntrykk. Ta horisontale bilder med god oppløsning og gode lysforhold. Sørg for at bildene får frem det beste og mest unike ved din hytte/feriehus.
  2. Del din annonse i sosiale medier. Ved å dele annonsen i dine sosiale nettverk som Facebook og Instagram vil du kunne nå ut til mange mulige leietakere som ikke nødvendigvis leter aktivt og jevnlig på FINN. Effekten blir enda større dersom du samtidig får familie og venner til å dele annonsen med sine kontakter. 
  3. Få frem beliggenheten. Mange leietakere er ikke lommekjent i området de ønsker å leie. Gjør det enkelt for dem å finne ut hvordan beliggenheten er og hva som finnes i umiddelbar nærhet, som for eksempel matbutikk, turterreng, alpinanlegg, vann, strand, flyplass etc. Du kan enkelt krysse av for dette i annonsen, og gjerne legge inn avstander i beskrivelsen. Dette bør suppleres med fine bilder av omgivelsene og riktig plassering i kartet.
  4. Tips om muligheter. Gi leietakere inspirasjon og tips til egnede aktiviteter i nærområdet. Tenk på at disse bør treffe ulike typer leietakere, enten det er familier med små/store barn, par eller vennegjenger. Sørg samtidig for at dine leietakere får gode opplevelser av oppholdet. Det vil være en god investering for fremtidig utleie! Dette bidrar til at leietakere vil komme tilbake og snakker varmt om stedet og oppholdet i sin omgangskrets. 
  5. Ha en oppdatert kalender. Våre brukere er ofte målrettede i sine søk etter feriehus og ønsker å få oversikt over hvilke som er tilgjengelige innenfor aktuell tidsperiode. Dersom du benytter kalenderen og holder denne oppdatert, vil din annonse bli mer ettertraktet og gjøre det enklere for brukerne å finne nødvendig informasjon. Dette vil gjøre henvendelsene mer relevante og øke sannsynligheten for å få leid ut i ledige perioder.

Se også Ofte stilte spørsmål om annonsering av feriehus og hytter for viktig informasjon om hva du må tenke på.


Var denne artikkelen nyttig?
9 av 17 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.