For å kansellere et leieforhold på FINN, kan du følge disse enkle stegene:
Logg inn på FINN.no med brukerkontoen leieforholdet er registrert på.
Naviger deg til "Min FINN" øverst til høyre på siden, og velg deretter "Feriehjem til leie".
Under "Leie" eller "Utleie", velg oppholdet du ønsker å kansellere.
På statussiden for leieforholdet, klikk på "Kanseller bestilling" som finnes til høyre på siden.
Følg instruksjonene på skjermen for å bekrefte og fullføre kanselleringen.
Når kan jeg kansellere som utleier?
Før første betaling: Kan kansellere og full refusjon gis til leietaker
Etter første betaling: Kansellering er ikke lenger mulig, bortsett fra spesielle tilfeller i henhold til vilkårene. Utleier må da kontakte kundesenteret for å kansellere. Se punkt 5.5 i vilkår for tjenesten
Når kan jeg kansellere som leietaker?
Mer enn 28 dager før innsjekk: Full refusjon til leietaker
28 - 15 dager før innsjekk: Leietaker refunderes halvparten av totalbeløpet for utleieforholdet
14 dager eller mindre før innsjekk: Ingen refusjon til leietaker
Det er viktig å merke seg at refusjoner ikke inkluderer gebyrer knyttet til selve betalingstransaksjonene.