FINN Nybrukt - Spørsmål og svar

Gjennom FINN Nybrukt er det enklere og tryggere enn noensinne å handle brukte mobiler på FINN. 

Her finner du en oversikt over spørsmål og svar om ting du kanskje lurer på om FINN Nybrukt. 

Tjenesten FINN Nybrukt: 

Hva er en Nybrukt elektronikk?

Brukt elektronikk som er pusset opp og kvalitetssjekket av fagfolk. Ved kjøp av en Nybrukt elektronikk får du 2 års garanti og 30 dagers åpent kjøp. 

 

Våre selgere er nøye utvalgte, og vi tillater kun proffe norske aktører med høyt fokus på kvalitet å selge sine produkter på FINN Nybrukt. De sikrer at mobilen har bestått en grundig kvalitetskontroll slik at den fungerer som den skal. 

 

Er det FINN.no som selger telefonen? 

Nei, FINN Nybrukt er en digital markedsplass hvor du kan kjøpe brukt og kvalitetssikret elektronikk fra en rekke tilbydere. Vår førsteprioritet er å sikre at du blir fornøyd med ditt bruktkjøp, og FINN er her for å hjelpe dersom du ikke er fornøyd eller opplever problemer med noen av våre selgere 

 

Hvem selger produktet?

FINN Nybrukt er en tjeneste fra FINN hvor du kan finne det beste utvalget av brukt og kvalitetssikrede mobiler og elektronikk fra noen av markedets fremste tilbydere. Våre selgere er nøye utvalgte, og vi tillater kun proffe norske aktører med høyt fokus på kvalitet å selge sine produkter på FINN Nybrukt.

 

Hvordan velger dere hvilke selgere jeg kjøper fra? 

Vi tilbyr deg den selgeren som kan levere produktet til deg til lavest totalpris (ink. frakt). Alle våre selgere er nøye utvalgte og kvalitetssikrede norske bedrifter, så uansett hvem vi anbefaler deg kan du være trygg på at du mottar produkter av høy kvalitet.


Bestilling og betaling 

Slik gjør du en bestilling på FINN Nybrukt: 

  1. Du finner mobilen du vil kjøpe på FINN Nybrukt. Her kan du velge mellom ulike modeller, farger, lagringskapasitet og tilstand.
  2. Legg mobilen i handlekurv, logg inn på din FINN bruker og betal med VIPPS, Klarna eller kort.
  3. Selgeren du har kjøpt mobilen fra vil pakke og levere mobilen til din postkasse eller nærmeste hentested (1-3 virkedagers levering). 
  4. Du mottar ordrebekreftelse og kvittering fra FINN, samt informasjon fra selger på email.
  5. Mobilen er hos deg i løpet av noen dager, og da er det bare å ta den i bruk og nyte 2 års garanti.

 

Må jeg logge inn med min FINN/Schibsted-bruker for å kunne bestille? 

Ja, du må du logge inn med din FINN/Schibsted bruker før du kan gjennomføre en bestilling. 

 

Hvorfor kan jeg ikke bestille fra to ulike leverandører samtidig? 

Siden en eller flere av varene dine sendes fra ulike selgere, blir du nødt til å gjennomføre ulike betalinger for varene i handlekurv. Du vil motta ordrebekreftelse separat på dine kjøp.

 

Hvem håndterer betalingen? 

FINN Nybrukt er en transaksjonell markedsplass der betalingen skjer på FINN, og ikke gjennom selgers nettsider. Det er betalingsleverandør Adyen som leverer betalingsløsningen på FINN Nybrukt. Tilgjengelige betalingsmåter: VISA, Mastercard, VIPPS, Klarna

 

Dersom du har problemer med betaling kan du ta kontakt med FINN sin kundeservice for hjelp.

 

Får jeg kvittering? 

Du vil motta kvittering på email fra FINN Nybrukt i forbindelse med at det reserverte beløpet blir trukket fra konto 3 dager etter at du lagt inn en ordre hos FINN Nybrukt. 

 

Hvordan sporer jeg pakken jeg har bestilt? 

Du vil motta en email fra selger og informasjon fra Posten.  

 

Retur, kansellering og garanti

Hvordan kan jeg sende mobilen i retur? 

Hos FINN Nybrukt er det 30 dagers åpent kjøp på alle produkter. Åpent kjøpt gjelder fra den dagen du mottar varen og gir deg mulighet til å sjekke om produktet er slik du har sett for deg.

 

Det er selger som er ansvarlig for å håndtere returer på ditt kjøp. Noen selgere vil legger ved returetikett og informasjon om retur i pakken, mens for andre må kunden besøket selgers nettside eller ta direkte kontakt med selgers kundeservice for informasjon om hvordan de skal gjennomføre en retur.  

 

Når selger har mottatt og inspisert produktet registreres returen hos FINN, og vi gjennomfører tilbakebetaling av pengene til opprinnelig betalingsmetode. Du vil få informasjon på email når returen er mottatt og refundert. 

 

Se kontaktinformasjon til våre selgere lenger ned i dette dokumentet. 

 

Jeg har sendt inn en telefon i retur - når kan jeg forvente at jeg får pengene mine tilbake? 

 

Selger registrerer returen din så fort de har mottatt den på lager hos seg. Du vil da motta en email fra FINN.no om at din retur er registrert, og kan forvente pengene tilbake gjennom opprinnelig betalingsmetode innen kort tid. 

 

Kan jeg kansellere en ordre jeg har gjort på FINN Nybrukt? 

Selger kan ofte være behjelpelig med å kansellere en ordre dersom varen ikke er sendt fra deres lager. For å sjekke om det er mulig må du selv ta kontakt med selgers kundeservice på telefon så raskt som mulig. 

 

Alle pakker sendes som regel innen 24 timer fra bestilling, og det vil ikke være mulig å kansellere en ordre etter at varen er sendt fra lager. Da må du i stedet gjøre en ordinær retur.    

 

Hva innebærer 2 års garanti? 

 

Alle selgere på FINN Nybrukt tilbyr 2 års garanti. Så du kan være trygg på at produktet holder høy standard, selv om det er brukt.

 

Hvis du likevel oppdager en feil med varen kan du ta kontakt med selger. Selger vil vurdere om mangelen dekkes av garantien og tilby eventuell reparasjon eller erstatte produktet. Garantien dekker ikke skader som er selvpåført. Eksempler på skader som ikke dekkes er: klem- / slag- / vannskade eller normal bruksreduksjon på batteriet. 

 

Se vår oversikt over selgers salgs- og leveringsvilkår for nærmere spesifisering av deres betingelser rundt garanti.

 

Ta kontakt med selgers kundeservice for mer informasjon ved garantisaker. Kontaktinformasjon til våre selgere finner du lenger ned i dette dokumentet. 

 

Kvalitetssjekk og produkt: 

 

Hvor mye er mobilen brukt? 

Noen mobiler har knapt vært i bruk (kanskje noen kjøpte en ny mobil og returnerte den innen angrefrist) mens andre kan ha vært i bruk lenger før den pusses opp og får et nytt liv. 

 

Du kan velge ønsket tilstand på mobilens utseende gjennom tre ulike graderinger: A (“Som ny”), B (“Veldig pent brukt”) eller C (“Pent brukt”). 

 

Hva er batterikapasiteten? 

Våre forhandlere har sjekket batteriene på alle produktene som selges. Dersom de oppdager unaturlig ladekapasitet eller for kort levetid, bytter de ut batteriet før produktet sendes til sin nye eier. Minstekrav til batterikapasitet er 80%, et nivå som også nye mobiler kan ligge på etter noen måneders bruk.

 

Hvordan sjekkes mobilen?

Alle produktene har bestått en kvalitetskontroll av fagfolk for å sikre at de teknisk fungerer som ny og at batterikapasiteten lever opp til kvalitetskravene.

 

  • Mobilen blir rengjort og porter renset.
  • Mobilen nullstilles og alt innhold/data fra tidligere eier blir slettet.
  • Mobilen er ikke sperret til noen mobiloperatør.
  • Ingen større riper, sprekker eller skader i skjerm.
  • Batterikapasiteten er mer enn 80%, er den mindre byttes batteriet før den sendes til ny eier.

 

Alle funksjoner fungerer som de skal: 

 

  • Kamera, mikrofon, høyttaler og touch-skjerm.
  • Lading og porter.
  • Sensorer som Face ID og Gyrosensor.
  • Knapper og mekaniske deler.
  • WiFi / Nettverk

 

 

Hva skiller valgmulighetene for mobilens tilstand (gradering)?

Produktene er gradert basert på utseende, og sier noe om hvor mye man kan se at produktet er brukt.

"Som ny": Produktet fremstår som ny, uten synlige merker etter bruk.


"Veldig pent brukt": Produktet fremstår veldig fint, men har noen små tegn til bruk. Minimal slitasje på display/bakdeksel eller merker i rammen.


"Pent brukt": Produktet har synlig slitasje på enten skjerm, ramme eller bakdeksel. Dette innebærer mer tydelige bruksmerker med riper og merker, men ingenting som påvirker funksjonaliteten. Verken skjermen, kamera eller bakdekselet er knust.


Hva med teknisk tilstand og funksjonalitet?

Uavhengig av gradering gjennomgår alle produkter en omfattende kvalitetssjekk som sikrer at produktet er teknisk sett tipp topp. Alle knapper og funksjoner er testet og fungerer som ny. Batterikapasiteten er garantert minst 80%.

 

Kontaktinformasjon til selgere på FINN Nybrukt: 

Teleoutlet
E-post: post@teleoutlet.no

Telefon: 21 89 75 75 (Man - fre kl 08:00 - 17:00)

https://teleoutlet.no/pages/kontakt-oss

 

Hulii
E-post: kundeservice@hulii.no

Telefon: +47 484 81 468

Åpningstider kundeservice

Hverdager: 09:00 - 15:00

Nettside: https://www.hulii.no/kundesenter/startside

 

Gamera
E-post: support@gamera.no

Telefon: 33 45 03 00 (Man-Fre 09:00-16:30)

Chat (Man-Fre 09:00-16:30): 

Bruk den gule chatboblen nederst i høyre hjørne på gamera.no

https://www.gamera.no/kundesenter/hjelp

 

Phonecircle

E-post: Kundeservice@phonecircle.no

Tlf: 48920505 (Man-Fre 09:00-15:00)

Chat (Man-Fre 09:00-15:00)

Bruk den gule chatboblen nederst i høyre hjørne på phonecircle.no

https://phonecircle.no/pages/contact

 

Extndit 

E-post: nybrukt@extndit.no

Telefon: 48051980

https://www.extndit.no/finn-nybrukt

Release 

E-post: post@release.no  

Telefon: +47 90429100 

https://release.no/kundeservice/kontakt/

(Åpningstider kundeservice: mandag - fredag fra kl 09.00 - 15.00)


Var denne artikkelen nyttig?
0 av 1 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.