Feilsøking - App og Mobil Nettleser

mceclip0 (6).png

 

Opplever du feil på FINN på din mobil eller nettbrett?

 

Første steg er å finne ut om du bruker FINN.no-appen eller besøker oss via nettleser på mobilen. 

 

 

I Appen vil menylinjen være plassert nederst på skjermen. I nettleser er den plassert øverst. 

mceclip3 (4).png



APP

 

Appen oppdateres hyppig hos oss for å gi deg de aller nyeste funksjonene vi jobber med, samt korrigere tidligere feil. Å holde appen din oppdatert er viktig. Hvis du opplever feil i appen vår, vennligst sjekk følgende:

  • Er appen oppdatert til nyeste versjon?
    • Besøk App Store eller Google Play for å sjekke om det finnes oppdateringer til din app. 
  • Forsøk å rense opp i appen ved å fjerne gammel informasjon som er lagret på mobil:
    • Android: Telefonens Innstillinger - Apper - FINN.no - Lagring - Slett data
    • iOS: Telefonens Innstillinger - Generelt - iPhone/iPad Lagring - FINN.no - Slett app - Last ned appen igjen fra App Store
  • Opplever du samme feil på et annet nettverk -  bytt til WiFi eller 4G og forsøk igjen.
  • Er operativsystemet oppdatert på enheten?
    • Gammelt operativsystem på enheten kan potensielt skape krøll. Gå til telefonens innstillinger og se om det finnes oppdateringer til din enhet. 

 

Nettleser

 

Prøv å oppdatere nettleser appen din og forsøk igjen, skulle dette ikke fungere kan du prøve følgende; 

  • Forsøkt annen nettleser?
    • Fungerer det du forsøker å gjøre i en annen nettleser app? 
  • Slettet informasjonskapsler (cookies) og nettleserdata (Cache/Burfrede bilder og filer)?
    • Hvordan slette dette i de fleste nettlesere - (lenke til side med veiledning for MOBIL)
  • Forsøkt Privat modus / inkognito? 

 

NB Nettbrett:

 

Veldig mange feil på nettbrett skyldes utdatert operativsystem på enheten. Hvis du benytter en iPad, må du ha iOS versjon 10.2 eller nyere installert for å kunne benytte FINN.no via nettleseren  og versjon 11.2 for å kunne laste ned nyeste versjon av appen. 

 

Fungerte ingen av forslagene over? Ta gjerne kontakt med vårt kundesenter så hjelper vi deg videre.  


Var denne artikkelen nyttig?
0 av 1 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.