Ofte stilte spørsmål om annonsering av feriehjem og hytter

Reell pris på feriehjem og hytteannonser

Alle annonser under Feriehjem og hytter skal annonseres med en reell pris for leie av feriehjem/hytte pr. natt. Under Prisinnstillinger på annonsen din, kan du enkelt sette en grunnpris per natt. Basert på grunnprisen per natt, så regner vi ut pris per uke. Du kan også legge til endrede priser i høytider, skoleferier eller helger. Om det er prisforskjeller på høy- og lavsesong kan dette spesifiseres under Prisinnstillinger og Avvikende priser. Du kan også enkelt legge til "Ekstra kostnader" som depositum, utvask og utleie av sengetøy og/eller håndklær og ekstra personer. Ønsker du rabatter for lengre opphold så er dette også mulig. Les mer om Prisinnstillinger

Vi forbeholder oss retten til å vurdere om annonser bryter med våre retningslinjer og å stoppe annonser som er i strid med dette. Annonser med priser som ikke er reelle/urealistiske blir derfor fjernet. Vi håper på forståelse for dette, fordi det er viktig for både utleier og leietaker at markedet oppleves som ryddig og troverdig. Vi hjelper deg gjerne å legge inn ny pris og få annonsen søkbar igjen.

Hvordan kan jeg vise at jeg kun leier ut per uke?

Nå kan du velge om du vil vise at feriehuset ditt bare kan leies ut på ukesbasis. Gå inn på "Mine annonser", velg annonsen det gjelder og trykk på knappen "Tilgjengelighet". Her bestemmer du minimum utleietid for ferieboligen din, og om du har valgt "1 uke" så vil det vises på annonsen din. 


Tilgjengelighet.png          Endre-tilgjengelighet.png



Hvordan kan jeg forbedre plassering av annonser på feriehjem/hytter?

Når søkemotoren på FINN reise, Feriehjem og hytter, vurderer beste treff, så vurderes annonsene ut i fra hvordan de svarer til hva brukeren spør etter. En søkemotor klarer ikke å vurdere hvilket hus som har den beste beliggenheten, høyeste kvaliteten etc. Søkemotoren kan kun vurdere annonsenes kvalitet basert på innholdet i selve annonsen, og hvordan dette svarer til hva brukerne søker etter.

Det som vurderes for å avgjøre hva som er «Beste treff» er innholdet i annonsen. Det vil si antall tegn, antall bilder, hvor mange av fasilitetene som er fylt ut og hvilke avstander som er fylt ut (ikke hvor lang avstanden er ) og så videre. Alt dette samles i en ekstremt komplisert algoritme som vekter disse ulike kriteriene opp mot hverandre, og deretter bestemmer hva som er beste treff.

 


Var denne artikkelen nyttig?
22 av 52 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.