- Motta jobbsøknader med vedlegg i et enkelt system
- Få oversikt over søkere på alle dine stillinger
- Lettvint sortering, rangering og deling av søkere
Hvor finner jeg Søkerhåndtering?
Søkerhåndtering bestilles automatisk sammen med innlegging av stillingsannonser for våre private kunder samt brukere av vårt nye Bedriftsenter.
For våre brukere av FINN Admin kan den bestilles etter at annonsen er satt aktiv. Klikk på "Flere valg" ved den aktuelle annonsen fra oversikten over dine annonser. Under "Tilleggsprodukter" finner du FINN søkerhåndtering og kan bestille det ved et enkelt klikk.
Hvordan oppleves søknadsskjemaet for kandidatene?
Søknadsskjemaet åpnes på en ny side ved klikk på "Søk på stillingen". I søknadsskjemaet ber vi om følgende opplysninger fra kandidaten (i tillegg til søknadsdokumenter):
Navn, epost, telefon, fødselsår, utdannelse og nåværende stilling.
Kandidaten vil få en automatisk bekreftelse på epost om at søknaden er mottatt.
Hvor finner jeg søkerne?
Admin-brukere:
Logg deg inn i admin og det vil være en link med Søkere på bedriftens oversikt over stillinger, samt på venstre side av FINN Admin.
Min FINN-brukere:
Logg deg inn i FINN.no som vanlig bruker og naviger deg til "Min FINN" nederst til venstre under "Vurderinger" vil du finne "Søkerhåndtering", som tar deg videre til oversikt over alle stillinger og søkere som har kommet inn.
Bedriftsenter-brukere:
Logg deg inn på FINN.no på vanlig måte og naviger deg til Bedriftsenteret for bedriften. Dette finner du inne på Min FINN - Bytt Brukerkonto nederst til venstre. Finn frem til Meny øverst på siden og velg Søkerhåndtering.
Alle søknader som ble sendt inn via FINN sitt søkeskjema, vil være tilgjengelig gjennom FINN Søkerhåndtering uavhengig av når Søkerhåndtering ble aktivert. Søknadene er tilgjengelige i 12 måneder etter mottak.
Hvordan dele søkere med andre i bedriften?
For å dele kandidatene med andre i bedriften, naviger deg inn på stillingen og listen over kandidatene som har kommet inn, i søkerhåndteringen. Huk av kandidatene du ønsker å dele på, og trykk på "Del" knappen øverst.
Fyll ut mottakers epost adresse og ditt navn. Vedkommende vil motta en epost, med passord og lenke til kandidatene, som kan brukes i 14 dager.
Veiledning for mer spesifikke funksjoner av Søkerhåndtering, finner dere ved å velge "Brukerveiledning" øverst på siden, inne på Søkerhåndteringen.
Se også: Vilkår for bruk av Søkerhåndtering