Feriehjem og Hytter - vurderinger og omtaler

Slik fungerer vurdering av utleiere og leietakere på Feriehjem og hytter 

Når man leier ut feriehjem eller hytte via FINN.no i Norge eller utlandet, vil leietakere og utleier kunne skrive omtaler om hverandre og leieobjektet etter at leieforholdet er slutt.

For å holde vurderingene på FINN ærlige, publiseres vurderingen fra både utleier og leietaker samtidig. Altså får ikke motparten se vurderingen du har gitt før de selv har vurdert deg, eller fristen på tre uker har gått ut.

Inne i Mine vurderinger kan du se hvilke nylige leieforhold du kan gi vurdering på. Her kan du også slette vurderinger du har gitt, men det er ikke mulig å endre eller legge inn en ny vurdering for oppholdet etter sletting. Det samme gjelder for svar du har gitt på vurderinger.

Vurderinger for leieforhold 


Når leietaker har gjennomført oppholdet, vil det sendes ut en e-post til begge parter hvor de kan vurdere kommunikasjon og opphold på flere kriterier. Begge kan gi vurdering med en gang, men vurderingene publiseres ikke før begge parter har gitt vurdering, eller fristen på tre uker er ute.

Om leieforholdet skulle bli kansellert enten av utleier eller leietaker, vil det ikke bli bedt om vurderinger i etterkant.  

Slik fungerer poengsystemet


Når du gjør en vurdering for for et opphold leid gjennom FINN.no, svarer du på ett eller flere spørsmål om utleier og objektet, og skriver eventuelt en kommentar. Spørsmålene besvares ved å klikke på ett av de fire fjesene som tilsvarer enten dårlig, nøytral, god eller veldig god opplevelse. Laveste vurdering tilsvarer 2,5 poeng, og høyeste vurdering tilsvarer 10 poeng.

Gjennomsnittet av poengene vises på profilen til den som vurderes sammen med eventuell kommentar, når vurderingene publiseres. På det tidspunktet får også den som vurderes en e-post med svarene på hvert enkelt spørsmål.

 

Misfornøyd med en vurdering?


Vi oppfordrer alle til å ha en konstruktiv tone i kommentarene. Hvis dere er uenige i vurderingene dere har gitt hverandre, så anbefaler vi at du tar direkte kontakt med den andre for å ordne opp. Du kan også legge inn et svar til alle vurderinger du får, og denne vises for andre brukere sammen med vurderingen.

FINN fjerner ikke omtaler med mindre det er trusler eller trakassering, et opphold ikke er gjennomført eller hvis brukeren som har gitt den ber om å fjerne den. Hvis en avtale er gjort og utleien er gjennomført, åpnes det for vurdering. 

 


Var denne artikkelen nyttig?
12 av 25 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.