Dette er FINNvettreglene

Hver uke sendes det millioner av meldinger mellom FINN-brukere, og stort sett er det veldig hyggelig! For at FINN skal være en trygg og effektiv markedsplass for alle, har vi laget noe vi kaller FINNvettreglene.   1. Man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill! Kardemommeloven gjelder også på FINN. Det skal være nyttig, gøy og hyggelig å bruke FINN enten du bare snoker litt rundt for...  Les mer her

Tilgjengelighetserklæring for FINN

FINN for alle Meld fra om tilgjengelighetsfeil FINN.no skal være for alle, og kunne brukes av alle. Da er det frustrerende når tjenesten likevel ikke fungerer... vi vet. Sannheten er at vi har en vei å gå. Vi har et dedikert team som jobber med universell utforming (uu), og vi streber alltid etter å skape tilgjengelige tjenester. Uansett om du har syns- og hørsels utfordringer, motoriske proble...  Les mer her

Ikke kjøp brukt vedovn fra før 1998

Vurderer du å kjøpe en brukt peis eller vedovn på FINN? Da må du sjekke at den er rentbrennede. I 1998 kom kravet om at alle ovner som selges i Norge skal være rentbrennende. Dette gjelder også ovner som installeres, uavhengig om den er kjøpt ny eller brukt.    Kravet fra myndighetene kom først og fremst av hensyn til forurensning – for å redusere sotpartikkelutslippet. Dette har ført til at fa...  Les mer her

Nå kan du gjøre FINN-kontoen din sikrere med totrinns-autentisering

Nå er det mulig å skru på totrinns-autentisering på din FINN-konto.Vi oppfordrer alle til å skru på dette, da det vil gjøre brukerkontoen din mye tryggere.Se hvordan her!   Hvorfor bruke totrinns-autentisering? Som ellers på internett ser vi også på FINN at noen brukere opplever at uvedkommende overtar brukerkontoer. Det er mange som bruker samme brukernavn og passord på mange digitale tjenest...  Les mer her

Derfor bør du ha et unikt og sterkt passord

Man skal være logget inn på det meste for tiden. Dermed blir det stadig flere passord å huske på. Alle disse passordene kan være vanskelige å huske. Nettopp derfor er det mange som velger enkle løsninger - noe folk med uærlig hensikter vet å utnytte. Tre vanlige passord-tabber Geir Petter Gjefsen er leder for Forbrukertrygghet og sikkerhetsteamet i FINN. Han forteller at det å velge et enkelt ...  Les mer her

Slik jobber vi for å gjøre handel på FINN trygt

Vi er stolte av markedsplassen vår og ønsker å sikre at den oppleves som effektiv, folkelig, engasjerende og trygg. Som markedsplass lever vi av at brukerne har tillit til hverandre, og til oss som tjeneste. Vi jobber derfor målrettet for å forhindre ulike former for uønsket aktivitet, enten det er snakk om annonsering av ulovlige produkter, ulovlig markedsføring eller svindelforsøk. FINN.no be...  Les mer her

Tips oss om regelbrudd

Kommer du over en annonse som bryter med våre annonseregler kan du tipse oss om dette.Nederst i alle annonser finner du "Rapporter regelbrudd"-lenken.  Les mer her

Hvorfor verifisere brukeren min?

Når du verifiserer brukeren din med BankID Får du et symbol på profilen din som andre kan se. Personer med dette symbolet oppleves som tryggere å handle med på FINN. Både kjøpere og selgere kan se symbolet når de tar kontakt med deg. Du må ha en folkeregistrert adresse i Norge for å få en BankID fra banken din. Du kan fortsatt velge hvilket brukernavn du ønsker å vise frem på FINN. Selv om en ...  Les mer her

Hvordan kjøpe billetter på en trygg måte?

Vi i FINN vil at det skal være så trygt som mulig å kjøpe billetter på vår nettside. Kjøper du billetter på svartebørs, har du ingen garanti for at billettene som selges er ekte, eller vil bli levert. Forbrukerrådet oppfordrer til å kjøpe billett av en offisiell leverandør. Kjøper du av andre, bør det være noen du stoler på, og du bør ta vare på kontaktinformasjon og kvittering. Kopi-svindel De...  Les mer her

Hvorfor er telefonnummer skjult i annonsene?

Vi har skjult nummeret i annonser på FINN for å beskytte deg som annonsør bedre mot SMS-spam/-svindelforsøk.  Påvirker dette effekten av annonsen min?Vi har testet dette på alle markeder på FINN. Både før og etter testperioden sendte vi ut spørreundersøkelser til annonsørene, og så at de i snitt fikk like mange henvendelser som før. Det tok heller ikke lenger tid før annonsene ble markert som s...  Les mer her

FINN jobber med varemerkeprogrammet

Varemerkeprogrammet er et samarbeid mellom FINN.no og varemerkeeiere. Målet er å hindre annonser som strider mot norsk lov, samt å ivareta varemerkeeieres rettigheter. Det legges ut millioner av annonser på FINN.no hvert år. FINN.no har ofte ikke tilstrekkelig ekspertise om merkevarene til å kunne si om annonsen er lovlig eller ikke. Vi trenger derfor hjelp av både våre brukere og av varemerkee...  Les mer her