Hvorfor får jeg ikke endret annonsen?

Da en annonse kun er ment for salg av ett objekt er noen felt i annonsen låst for redigering. Derfor er det noen felter som ikke kan endres/byttes ut etter at annonsen er publisert. Disse feltene er låste - grå skraverte.  Hvis det er en skrivefeil du trenger hjelp til å rette opp kan vi hjelpe deg. Er annonsen din lagt inn via et overføringssystem må endringen utføres der.  Les mer om hvordan ...  Les mer her

Hvorfor står annonsen fortsatt som påbegynt?

Annonsen din har status Påbegynt fordi den ikke er ferdig laget. Når den er ferdig og ligger ute på FINN så alle kan se den, får den status Aktiv. Vil du gjøre den ferdig slik at den vises på FINN?   Logg inn Klikk på Min FINN Klikk på annonsen det gjelder Trykk på knappen Fullfør annonsen Legg inn tekst og bilder. God beskrivelse, fine bilder og beskrivende overskrift vil hjelpe deg i å få so...  Les mer her

Kan jeg sette annonsen på pause?

Når du er innlogget på FINN og klikker deg inn på annonsen din trykker du 'Skjul annonsen i søkeresultater'. Da er annonsen inaktiv til du selv velger å aktivere den igjen innenfor annonseperioden. Dette gjør du på samme måte, men med knappen "Vis annonsen i søkeresultater". Viktig! Du må være klar over er at selv om annonsen din ikke er aktiv, så vil visningsperioden for annonsen fortsatt løpe...  Les mer her

Kan jeg løfte annonsen høyere i resultatlisten?

Kun annonser på FINN Torget har en tilleggstjeneste som lar deg løfte annonsen til toppen av resultatlisten. Denne kan du selv bestille fra din annonseoversikt: Gå til Mine Annonser og klikk på annonsen det gjelder Klikk på Øk Synligheten nederst til høyre Velg Øverst i resultatlisten og klikk på Gå til betaling    Du kan redigere annonsens innhold ved å bytte tekst og bilder, men det har ing...  Les mer her

Hvordan slette en påbegynt annonse?

For å slette en påbegynt annonse går du inn på: Min FINN - velg Mine annonser - under Status så klikker du på Påbegynte annonser - klikk på knappen Flere valg - klikk på knappen Slett.  Les mer her

Hvorfor ble teksten borte mens jeg laget annonsen?

Vi vet det kan være frustrerende å miste tekst når du holder på å lage annonse. Bruker du mer enn en time på en enkelt side i annonseringen/redigeringen vil FINN av sikkerhetsmessige årsaker sperre tilgangen for å lagre data. Prøver du å lagre informasjon etter dette vil du da oppleve en feilmelding og teksten vil ikke bli lagret. Tips for å unngå en slik "timeout" feil: Legg inn informasjon i...  Les mer her

Hvorfor er det rare tegn eller manglende linjeskift i teksten?

Når du kopierer tekst fra f.eks word eller direkte fra sider på internett blir teksten ofte merkelig når den limes inn et annet sted.Det er fordi det "følger med" usynlige koder som bestemmer bl.a. hvilken skrifttype, størrelse og farge teksten skal ha. Kodene kan skape problemer når du limer inn teksten i annonser på FINN. Den beste måten å fjerne kodene på er å kopiere teksten (med koder) og ...  Les mer her

Hvordan får jeg informasjon om en slettet annonse?

Det er annonsøren som bestemmer om en annonse skal være søkbar på FINN. Etter at annonsøren har avpublisert annonsen kan ikke FINN.no uten videre gi ut opplysninger fra, eller kopi av annonsen. I tvistetilfeller vil vi gjøre en konkret vurdering av hvorvidt annonseinnholdet kan utleveres. Når annonsøren sletter sin annonse vil noe av annonseinformasjonen beholdes i våre sikkerhetssystemer en ti...  Les mer her

Kan dere finne en utløpt annonse for meg?

Hvis annonsen er slettet/fjernet av annonsør kan vi kun gi ut informasjon hvis det er snakk om tvist på kjøpt vare, eller kopi som skal brukes hos f.eks Politi eller Forbrukerrådet. Send en epost til forbrukertrygghet@finn.no med en kort forklaring på hva annonsen skal brukes til. Det er en meget stor database vi leter i, jo mer informasjon du kan gi oss jo større er sannsynligheten for at vi f...  Les mer her

Hvordan finne kontaktinformasjon på utløpte annonser?

Av sikkerhetsmessige årsaker viser vi ikke lenger telefonnummer i annonser på Torget. Dermed vil ikke dette være synlig verken i aktive eller utløpte annonser.  NB! Gjelder det klagesak, tvist, svindel eller andre spesielle tilfeller på gjenstander du allerede har kjøpt, kan du sende spørsmålet ditt til forbrukertrygghet@finn.no så hjelper vi deg.  Les mer her

Hvordan endre annonser som publiseres via et overføringssystem?

Hvis annonsene dine eksporteres til FINN via et overføringssystem (F.eks Carweb, Emprof, Webmegler, Easycruit) er det viktig å huske følgende:  For eiendomsannonser Du må gjøre endringer i annonsene i overføringssystemet. Hvis du gjør endringer i admin hos FINN, blir de overskrevet neste gang annonsene overføres fra meglersystemet. Pass på at alle opplysninger er oppdatert i ditt meglersystem....  Les mer her

Hvordan slette annonseinformasjon fra Google-søk?

Når du legger inn en annonse på FINN vil den ligge åpent på Internett, og dermed være tilgjengelig for alle så lenge annonsen er aktiv på FINN. I denne perioden er det ingenting som stopper personer eller selskaper fra å lagre denne informasjon, enten ved å skrive den ned for å hånd eller å lagre nettsiden på annen måte. Vi anbefaler derfor på det sterkeste at hemmelige telefonnummer eller adre...  Les mer her

Spørsmål om endring av bilannonser

Hvordan endre låste felter i bilannonsen? Visse felt i en bilannonse er låst for redigering av sikkerhetshensyn. Disse feltene kan man ikke redigere med mindre man tar kontakt med kundesenteret, som da vil vurdere om en slik endring er tillatt. Feltene som er låst for redigering er: Merke Modell Karosseri Avgiftsklasse Drivstoff Girkasse Hjuldrift Hovedfarge Fargebeskrivelse Effekt Registrerin...  Les mer her