Hvem kan få tilgang?

Alle som ønsker å ta del i en rekrutteringsprosess kan få tilgang til Søkerhåndtering!

Nye brukere legges enkelt til med en e-postadresse, se hvordan her. Hvis e-posten ikke er knyttet til en Schibsted-konto, må man opprette en ved første innlogging.

Brukere av Søkerhåndtering må også verifisere seg med totrinnsautentisering. Det er fordi vi tar kandidatens personvern på alvor og ønsker å sikre deres data i følge retningslinjene til Datatilsynet. Totrinnsbekreftelse gjør kontoen sikrere fordi det hindrer uvedkommende å logge inn, selv om de kjenner passordet.

Se denne artikkelen og videoen for hvordan man setter opp totrinnsautentisering med autentiseringsapp på en Schibsted-konto. 

 

Forskjellige brukere har ulikt behov for innsyn i søknadsdata og vi har derfor tre tilgangsnivåer:

1. Tilgang til bedriftskontoen på finn.no og alle rekrutteringsprosessene i Søkerhåndtering

2. Tilgang til en rekrutteringsprosess i Søkerhåndtering

3. Tilgang til en (eller flere) kandidater i Søkerhåndtering

 

Se under hvilke rettigheter de forskjellige tilgangene gir.

 

  Tilgang til bedriftskontoen på finn.no Tilgang til en rekrutteringsprosess i Søkerhåndtering Tilgang til en enkelt søknad i Søkerhåndtering
Endre status (mest aktuelle, intervju, avslag etc.) Ja Ja Nei
Endre evaluering (ja, nei, kanskje) Ja Ja Ja
Skrive notater og se andres notater Ja Ja Ja
Last ned vedlegg Ja Ja Ja
Datauttak (ved forespørsel fra kandidat om innsyn) Ja Ja Nei
Tildele og slette tilgang til andre Ja Nei Nei
Sende e-post til kandidater Ja Ja Nei
Lage og bruke e-postmaler Ja Ja Nei
Publisere en stillingsannonse Ja Nei Nei
Kjøpe og se effektprodukter Ja Nei Nei
Hvordan få tilgang? Fra FINN Businessenter Fra Søkerhåndtering Fra Søkerhåndtering

Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.