Ofte stilte spørsmål om skadeforsikring på leiebil

1. Hva er fordelene med tilbakebetalingsgarantien ved skade?

Ved kjøp av tilbakebetalingsgaranti ved skade reduseres ansvaret for egenandelen til null.

Forsikringen som er inkludert i bilutleien (vanligvis tilknyttet selvrisikoforsikring og tyverisikring) dekker deg ikke fullstendig i tilfelle av skade eller tyveri.

Hvis for eksempel leiebilen blir stjålet eller skadet, eller du mister nøklene, vil bilutleiefirmaet holde tilbake egenandelen for å dekke kostnadene. Du kan imidlertid kreve tilbake beløpet i sin helhet takket være tilbakebetalingsgarantien ved skade.

Uansett vil hele egenandelsbeløpet som bilutleiefirmaet holder tilbake på kredittkortet ditt når du henter bilen bli tilbakebetalt i sin helhet hvis bilen ikke blir skadet eller stjålet.

2. Hvordan fremlegger jeg et krav under tilbakebetalingsgarantien ved skade?

For å fremlegge et krav må du logge på AXA-portalen på: https://www.axahirecarclaims.com/ og sende følgende dokumenter/informasjon:

  • Billeieavtalen
  • Bilutleierapporten
  • Originale kvitteringer, regninger og fakturaer du blir bedt om å betale
  • Dokumentasjon som støtter kravet du fremlegger
  • Førerkort til personen(e) som kjører
  • Informasjon om andre gjeldende forsikringer som kan dekke samme tap

3. Hvor lang tid etter at et krav er fremmet tar det før jeg mottar refusjonen?

Når du registrerer et krav, vil det ta opptil 5 virkedager før du mottar en bekreftelse på at all dokumentasjonen er korrekt. Du kan også bli bedt om å oppgi ytterligere opplysninger. Når all dokumentasjonen er bekreftet, kan det ta ytterligere 10 virkedager før du får tilbakebetalt utgiftene.

4. Hvordan kansellerer jeg forsikringen?

Du kan sende en e-post til axa@cartrawler.com for å kansellere forsikringen. Du kan også kansellere forsikringen ved å logge på vår kundeportal: https://www.cartrawler.com/portal-full/index.html?lang=NO

Du kan kansellere forsikringen inntil 24 timer før billeieavtalen trer i kraft.

Merk at du ikke vil motta refusjon hvis du kansellerer forsikringen under 24 timer innen billeieavtalen trer i kraft.

5. Hvordan endrer jeg forsikringen?

Du kan sende en e-post til axa@cartrawler.com med informasjon om ønskede endringer.

Når endringene er gjort, vil du motta en e-post fra AXA med bekreftelse på endringene.

Ta kontakt med på axa@cartrawler.com hvis du ikke mottar en e-post fra AXA med bekreftelse på endringene.

6. Hvordan endrer jeg navnet på hovedsjåføren i forsikringen?

Du kan sende en e-post til axa@cartrawler.com med informasjon om ønskede endringer. Du må kansellere den opprinnelige forsikringen, og en ny forsikring må tegnes i navnet til hovedsjåføren.

7. Kan jeg legge til eller fjerne ekstrasjåfører i forsikringen?

Ja. Legg til / fjern bare de ekstra sjåførere for utleien når du ankommer til skranken. Når Bilutleiefirmaet godkjenner disse endringene, vil forsikringen automatisk dekke de ekstra sjåførere.

8. Er det en begrensning for antall ekstrasjåfører som dekkes?

Ja. Denne grensen er den samme som grensen som fastsettes av bilutleiefirmaet. Personene som er navngitt i bilutleieavtalen dekkes.

9.Er det en aldersbegrensning for sjåfører?

Nei. Tilbakebetalingsgarantien ved skade vil gi dekning da bilutleiefirmaet godkjenner bestillingen din.

10.Hvis jeg får en alternativ bil, er jeg fremdeles dekket av tilbakebetalingsgarantien ved skade?

Ja. Du er fremdeles dekket av AXA Assistance som garantert av InterPartner Assistance SA for den samme perioden som i den opprinnelige bilutleieavtalen.

11.Hvordan innhenter jeg vilkårene og betingelsene på et annet språk?

Du kan sende en e-post til axa@cartrawler.com med informasjon om hvilket språk du ønsker.

12.Jeg har ikke mottatt forsikringsdokumentasjonen for tilbakebetalingsgarantien ved skade. Hva gjør jeg?

Send en e-post til axa@cartrawler.com for å be om en ny kopi. Tilbake til toppen

13.Kan jeg endre varigheten for tilbakebetalingsgarantien ved skade?

Varigheten for tilbakebetalingsgarantien ved skade vil være den samme som varigheten for den opprinnelige billeieavtalen, og varigheten kan ikke endres.

Hvis du forlenger varigheten på bilutleien, kan bilutleiefirmaet muligens tilby en ekstra dekning fra sin egen forsikring for de ekstra dagene.


Var denne artikkelen nyttig?
0 av 0 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.