1. Selger svarer ikke på henvendelser, kan dere gjøre noe med det?
Svar: Det kan være flere grunner til at annonsør ikke svarer på henvendelser, vi kan derfor ikke stanse en annonse på grunnlag av dette.
Får du ikke tak i annonsøren anbefaler vi at du leter videre på FINN i tilfelle det er andre som selger lignende produkt.
2. Annonsen ligger i feil kategori, kan dere fjerne den?
Svar: Av og til legger selgere annonsen sin i feil kategori. Dette er dumt både for selger og kjøper. Vi gjør vanligvis ikke noe med dette, men forstår at det kan oppleves frustrerende og noe uryddig.
3. Misvisende pris/informasjon i annonse
Svar: Hvis du finner en annonse med misvisende pris eller informasjon kan du rapportere inn annonsen via rapporteringslinken du finner nederst i annonsen det gjelder.
4. Useriøs annonse
Svar: Hvis du finner en annonse du mener er useriøs kan du rapportere inn annonsen via rapporteringslinken du finner nederst i annonsen det gjelder. Husk å spesifisere hva du mener er useriøst ved annonsen.
5. Kopi/replika
Svar: Finner du annonser som inneholder kopi/replika av varemerker kan du rapportere inn annonsen via rapporteringslinken du finner nederst i annonsen det gjelder. Vi tillater ikke salg av kopier på FINN.
Her finner du informasjon om piratkopiering og varemerkeforfalskning fra offentlige myndigheter https://velgekte.no/
6. Mistanke om svindel
Svar: Hvis du finner en annonse du ønsker vi skal se nærmere på fordi du mistenker svindel kan du rapportere inn annonsen via rapporteringslinken du finner nederst i annonsen det gjelder. Ta gjerne med litt info om hva du konkret reagerer på.
7. Annonsør oppfordrer til å gi bud, kan dere fjerne annonsen?
Svar: Det bryter ikke med reglene på FINN å oppfordre til å gi bud. Det eneste som kreves er at man enten lar prisfeltet stå tomt, eller at prisen oppdateres etterhvert som budene kommer inn. Det er ikke noe krav at det skal stå i annonsen at man tar imot bud.