Har du hørt mye snakk om “GDPR” i det siste, men er usikker på hva det er og hvordan det vil påvirke deg? Klikk HER for å lese mer!
Ønsker du å gå direkte til innstillinger for personvern må du logge deg inn på FINN.no for deretter å gå til "MIN FINN". Du vil finne lenken under "Profil"
Opplever du feil med GDPR meldingen kan det komme av flere grunner.
Jeg finner ikke knappen “jeg forstår” på skjermen
Vi opplever at brukere med en eldre versjon av safari ikke ser knappen “jeg forstår”. En quick
fix vil være å scrolle ned til bunnen av siden ettersom knappen “jeg forstår” ligger utenfor synsfeltet på skjermen din. Dette problemet vil også forsvinne om du laster ned nyeste versjonen av safari.
Jeg får GDPR meldingen flere ganger selv om jeg har trykket på “jeg forstår”
Det som kan gjøre at du opplever at vinduet dukker opp igjen er at du går inn på FINN via en annen enhet, i en annen nettleser, ikke står som automatisk innlogget og må logge inn på nytt eller at cookies er slettet.
Noen nettlesere er satt opp til å slette cookies automatisk, f.eks Firefox, Det kan du endre ved å klikke deg inn på “personvern og sikkerhet” og sjekke at du ikke står på “Slett historikk når Firefox avsluttes” og heller huker av for “Husk nettleser-og nedlastingshistorikk”.
Vi ser også at antivirus og renseprogrammer kan også være skyldig i å slette cookies. Det kan være lurt å undersøke om du har et slikt program installert, og sjekke innstillingene for disse.