Dette kan du gjøre med uønskede meldinger på FINN

Har du mottatt uønskede meldinger på FINN?

Vi ønsker at markedsplassen vår skal være så god og trygg som mulig, og jobber hele tiden med tiltak som kan gjøre opplevelsen god. Har du opplevd noe ufint synes vi det er veldig leit.

Det du kan gjøre dersom du ønsker å ta saken videre, er enten å blokkere vedkommende, eller rapportere inn brukeren til oss via epost (forbrukertrygghet@finn.no) eller ved å rapportere direkte inne i dialogen.

Ved å trykke blokker bruker vil du blokkere personen fra å sende deg meldinger i meldingstjenesten vår. Dette gjør at brukeren ikke lenger kan kommunisere med deg via dine annonser.

Hvis du har opplevd brukeren som svært ufin og vil at sikkerhetsteamet vårt tar en ekstra titt på vedkommende, sender du oss en epost på forbrukertrygghet@finn.no  - ved å gjøre dette rapporterer du inn brukeren til FINN. Teamet vil da foreta en manuell undersøkelsen av brukeren, og vurdere om vi skal ta ytterligere grep overfor vedkommende. Ved behov vil Forbrukertrygghetsteamet i FINN ta kontakt (med deg som rapporterer) for mer utfyllende informasjon.

Hvis du mistenker at noen forsøker å svindle deg ønsker vi at du sender oss en epost (forbrukertrygghet@finn.no ) så fort som mulig, slik at vi kan undersøke saken videre. Hvis det er snakk om trusler anbefaler vi også at du melder saken til politiet.

Takk for at du hjelper oss med å gjøre FINN til en trygg og god markedsplass!


Var denne artikkelen nyttig?
0 av 3 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.