Oppdatering av visningsnavn

Vi har den siste tiden gjort en liten endring på FINN-profilen til en del brukere - nærmere bestemt har vi oppdatert visningsnavnet (navnet som er knyttet til FINN-brukeren din, og som står som avsender når du feks. sender meldinger).

 

Hvorfor har vi gjort dette?

I det siste har vi sett noen tilfeller der folk med uærlige hensikter har prøvd å gjette de private e-postadressene til FINN-brukere, basert på visningsnavnet deres på FINN.

For å gjøre det tryggere for deg og andre, har vi derfor valgt å endre visningsnavnet ditt - slik at det skal bli vanskeligere å gjette seg frem til eposten din.

Dette gjelder alle FINN-brukere som har sitt fulle navn i visningsnavnet, eller hvis visningsnavn av en eller annen grunn gjør
e-posten deres lett å gjette.

 

Din trygghet er viktig for oss

Vi i FINN jobber hver dag for at det skal være enkelt og trygt å kjøpe og selge på vår markedsplass. Vi deler aldri epost-adresseinfoen til våre brukere med andre. Får du likevel en e-post som hevder å komme fra en FINN-bruker, bør du være ekstra oppmerksom – det kan være svindel.

 

Kan man endre det nye visningsnavnet?

Selvfølgelig! Du kan når som helst endre visningsnavnet ditt ved å logge inn på Min FINN og Min konto.

Vi anbefaler imidlertid at du velger et visningsnavn som ikke gjør det lett å gjette e-postadressen din.
Om du følger denne fremgangsmåten kan du endre visningsnavnet:
- Logg inn på FINN.no (http://finn.no) i nettleseren din
- Gå til Min FINN
- Velg Min konto
- Klikk på rediger profil (blyant symbolet)
- Oppdater visningsnavnet ditt

 

Ta gjerne kontakt med oss hvis du har spørsmål – vi er her for å hjelpe!


Var denne artikkelen nyttig?
5 av 11 syntes dette var nyttig

Trenger du fortsatt hjelp? Kontakt oss her.