FINN jobb
Behandling av personopplysninger ved søk på stilling gjennom FINN
Når du sender din jobbsøknad gjennom en stillingsannonse på FINN, ber vi deg oppgi enkelte personopplysninger i tillegg til søknad, CV og annen informasjon tilknyttet din utdanning og arbeidserfaring. Disse opplysningene vil benyttes av arbeidsgiveren som utlyser stillingen for å kunne behandle din søknad i rekrutteringsprosessen. Dette er for å vurdere om du er egnet til en stilling eller oppg... Les mer her
Hvordan lager jeg en skikkelig god stillingsannonse?
Å lage en god stillingsannonse kan være avgjørende for å finne drømmekandidaten. Den bør appellere til de riktige kandidatene slik at du får nok søkere. Den bør også fremstå profesjonell, og gi et godt inntrykk av arbeidsgiver.Her har en av våre eksperter samlet sine beste tips til hvordan du lager en god stillingsannonse.Og sjekk ut vårt gratis videokurs i stillingsannonsering! Les mer her
Hvilke formater skal jeg bruke på bilder og logo?
16:9 er formatet vi anbefaler å bruke.Pixelstørrelse kan være f. eks. 1600x900. Bilder som er bredere eller høyere enn 16:9, vil skaleres for å få plass i annonsen. Bredere bilder vil få hvitt tomrom over og under bilde for å følge 16:9-formatet.Filtypene jpg, jpeg, gif og png er støttet. Maks størrelse 20 mb.Her kan du lese mer om bildeformater. Les mer her
Slik legger du til "Flere arbeidssteder" i din stillingsannonse
I mange stillinger kan kandidaten velge å jobbe fra flere steder i landet. Når du publiserer en slik stilling på FINN, anbefaler vi å oppgi dette i annonsen ved å bruke "Flere arbeidssteder". Slik sikrer du at stillingen din kommer med blant søkeresultatene for alle stedene, og at relevante kandidater finner frem til annonsen. Du kan legge til opptil fire ekstra arbeidssteder i tillegg til hove... Les mer her
Jeg får ikke sett søkerne mine (logg på med totrinnsautentisering)
I Søkerhåndtering behandler vi persondata og for å sikre at disse ikke kommer på avveie dersom uvedkommende for eksempel skulle få tilgang til en brukers passord, sørger vi for ytterligere sikkerhet ved totrinnsautentisering. Se hvordan du verifiserer kontoen din her. Les mer her
Hvor finner jeg søknadene?
Trykk på “Alle Annonser” i venstremenyen og deretter på den blå knappen “Se alle søkere”. Eller du kan gå direkte til “Søkerhåndtering” fra venstremenyen, da åpnes søknader mottatt til siste publiserte annonse og du kan skifte mellom annonser helt øverst på siden. Du vil også motta en epost hver gang du får en ny søknad og derfra kan du trykke deg inn til Søkerhåndtering hvor alle søknadene di... Les mer her
Søkerhåndtering - kort fortalt
I Søkerhåndtering er all søknadsdata samlet på ett sted. Verktøyet gir deg oversikt og kontroll på hele rekrutteringsprosessen ved hjelp av statuskolonnene i oversiktsbildet som du bruker for å flytte kandidater mellom. I verktøyet kan du tydelig se hvilken stilling du ansetter for, og du kan bytte mellom de ulike stillingsannonsene og funksjonene ved å bruke menylinjen på venstre side. Under S... Les mer her
Hvem kan få tilgang?
Alle som ønsker å ta del i en rekrutteringsprosess kan få tilgang til Søkerhåndtering! Nye brukere legges enkelt til med en e-postadresse, se hvordan her. Hvis e-posten ikke er knyttet til en Vend-konto, må man opprette en ved første innlogging. Brukere av Søkerhåndtering må også verifisere seg med totrinnsautentisering. Det er fordi vi tar kandidatens personvern på alvor og ønsker å sikre dere... Les mer her
Gi andre tilgang
Forskjellige brukere har ulikt behov for innsyn i søknadsdata og vi har derfor tre tilgangsnivåer: 1. Tilgang til bedriftskontoen på finn.no og alle rekrutteringsprosessene i Søkerhåndtering 2. Tilgang til en rekrutteringsprosess i Søkerhåndtering 3. Tilgang til en (eller flere) kandidater i Søkerhåndtering For å kunne dele tilgang med andre, må du selv ha tilgang til bedriftens konto på FINN... Les mer her
Totrinnsautentisering
Beskyttelse av søkernes persondataFor oss er det viktig å ivareta personvernet til jobbsøkere på en trygg og ansvarlig måte. Derfor er informasjonen de deler ekstra godt beskyttet, og du må gjennom totrinnsautentisering for å få tilgang. Dette er et ekstra sikkerhetssteg for å bekrefte hvem du er – slik hindrer vi at uvedkommende får innsyn.Totrinnsautentisering kreves for å se data i:Søkerhånd... Les mer her
E-post
E-post i Søkerhåndtering gir deg muligheten til å kommunisere med alle kandidater på en enkel måte direkte fra systemet. Du kan se all e-posthistorikk per stilling, samt sende mail til en eller flere kandidater samtidig. Du kan også opprette e-postmaler, signaturer og automatiske e-poster. Innhold: - Opprette ny e-post - Sende mail til flere fra oversiktsbildet - Hurtigknapp for sending av avsl... Les mer her
Ofte stilte spørsmål
I denne artikkelen svarer vi på de spørsmålene som oftest blir stilt i forbindelse med bruk av Søkerhåndtering. 1. Søknadsdata slettes etter 12 måneder Kandidatens søknad slettes 12 måneder etter at den bli sendt inn. Dette foregår automatisk og du vil se varsel inne i Søkerhåndtering før dette skjer. Dersom en kandidat ønsker å få slettet personopplysninger vi har lagret om dem tidligere kan... Les mer her
Vilkår Søkerhåndteringen
VILKÅR FOR BRUK AV SØKERHÅNDTERING 1. INNLEDNING FINN tilbyr en tjeneste hvor Kunden får tilbud om å benytte seg av det elektroniske rekrutteringsverktøyet FINN Søkerhåndtering ("Tjenesten") for bruk i forbindelse med den enkelte stillingsannonse Kunden har gjort tilgjengelig på www.finn.no. Disse reglene suppleres av de spesifikke annonsereglene for FINN jobb, samt de særskilte reglene som nær... Les mer her