Hva er Schibsted-konto?

Schibsted-konto ​(tidligere SPiD-konto) ​er en felles påloggings- og betalingsløsning for Schibsted-selskaper. Du bruker samme brukernavn og passord på en rekke tjenester inkludert  Aftenposten, VG, og FINN.no ​For å benytte flere av FINNs tjenester, blant annet annonsering, må du opprette en Schibsted-konto.        Lage Schibsted-konto.   ​Aldersgrense for å opprette en Schibsted-konto er 1...  Les mer her

Hvilke data lagres i Schibsted-konto?

E-post og passord er obligatorisk informasjon og lagres i Schibsted-konto-profilen. Annen informasjon eller persondata, som du for eksempel legger inn i annonseinnleggingen, blir ikke registrert i profilen din.  Bruker du Schibsted-konto flere steder, for eksempel Aftenposten og VG+, så får de også tilgang til profildataene dine. Her kan du lese mer om Schibsteds brukeravtale  Les mer her

Lage Schibsted-konto - steg for steg

Registrering på FINN.no er enkelt og gratis. Du må fylle ut et enkelt skjema før du kan sette inn en annonse.  Registrer deg her og klikk på 'Opprette ny konto' under den blå 'Fortsett' knappen i bunnen. Legg inn en e-postadresse og velg deg et passord du ønsker å logge deg inn på FINN med.  Når du oppretter en Schibsted-konto sender vi en bekreftelseslink til e-postadressen du brukte til å o...  Les mer her

Hva gjør jeg når jeg ikke mottar e-post bekreftelse?

Først bør du sjekke om e-posten har havnet i søppelpost. Hvis den ikke er der, kan det være at e-postadressen account@schibsted.com er blokkert av e-postleverandøren din. I så fall bør du legge til e-postadressen på listen over klarerte avsendere (hviteliste)   Outlook/hotmail/live Logg inn på outlook.com med din e-postadresse. Klikk på Vis og deretter Visningsinnstillinger. Gå til E-post og v...  Les mer her

Hvordan endrer jeg E-post på min Schibsted-konto?

Logg inn på FINN.no på vanlig måte, klikk på Min FINN  velg "Min konto" og klikk på pennen ved siden av e-post adressen. Dette må gjøres i nettleser, ikke i appen.   Skal du endre e-postadressen din, uten at du har andre e-postadresser registrert, kan du legge inn e-postadressen du ønsker å bruke fremover - legg til e-post Etter at du har lagt til den nye e-postadressen sender vi deg en e-post ...  Les mer her

Hvordan sletter jeg min konto?

For å slette Schibsted-kontoen din må du trykke på Min FINN > Min konto > Trykk på en av blyantene > Klikk på Oversikt. Gå så til fanen Personvern og slett konto > Slett konto og trykk på knappen som heter Slett konto under punktet Slett hele Schibsted-kontoen (helt nederst på siden). Hvis du har aktive abonnement tilknyttet din Schibsted-konto, må disse avsluttes før kontoen kan slettes. Hvis ...  Les mer her

Problemer med å logge inn på din Schibsted-konto på nettbrett eller mobil?

Forsikre deg om at første bokstav i passordet ditt er i riktig format. Mobile enheter som iPad og iPhone setter ofte første bokstav som stor i passordfeltet. Fortsatt problemer? Opprett et nytt passord ved å trykke "glemt passord" på siden for innlogging.  Les mer her

Hvorfor får jeg feilmelding ved innlogging?

Hvis du får feilmeldingen: "Vi finner ikke denne kombinasjonen av e-postadresse og passord", sjekk at du har skrevet inn brukernavn og passord uten feilstavelser.  Pass på at det ikke er 'mellomrom' bak e-postadressen, og at caps lock knappen på venstre siden av tastaturet er slått av. Du kan også følge oppskriften for glemt passord for å lage et nytt passord. OBS: Passordet er sensitivt for sm...  Les mer her

Hva gjør jeg når brukernavn og passord er riktig?

Hvis brukernavn og passord er riktig, og du fortsatt ikke får logget inn, så kan problemet være på din PC.Antivirus/brannmur-programmer kan i noen tilfeller blokkere innloggingen. Da må du endre innstillingene i disse programmene eller legge til FINN.no og Schibsted-konto under tillatte nettsteder.  Innloggingen på FINN.no skjer via Schibsted-konto som er en såkalt tredjepart. Hvis du ikke komm...  Les mer her

Kan en bedriftskunde ha flere brukere?

De som skal ha tilgang til innlogging i admin, må ha sin egen bruker. Superbrukeren/administratoren i din bedrift eller din kundekontakt på FINN kan opprette nye brukere. Før de kan lage en ny bruker til deg, må du ha laget deg en Schibsted-konto, hvis du ikke har en fra før av.  Slik lager du en Schibsted-konto. Å la flere benytte en persons bruker er en sikkerhetsrisiko for ditt firma og deg ...  Les mer her

Trenger dine kolleger tilgang til admin?

Dersom dere vil endre informasjon på en bruker i admin, eller opprette en helt ny bruker, kontakt superbrukeren i din bedrift. Hvis dere ikke har en superbruker/administrator, kontakt da din kundekontakt på FINN. Da vil du få hjelp til å lage en ny bruker.  Husk at brukeren du skal legge til må ha opprettet en Schibsted-konto bruker (konto på FINN) med sin e-postadresse som du setter inn og gje...  Les mer her